Kiedy brać aminokwasy bcaa?

Kiedy brać aminokwasy bcaa?

BCAA coraz częściej znajduje się wśród suplementów u sportowców, a także ludzi aktywnych podejmujących wysiłek doraźnie. Aminokwasy bcaa dają dużo korzyści takim osobom. Suplement ten polecany jest przy budowaniu masy mięśniowej, zwiększeniu wydajności i wytrzymałości jak i przy redukowaniu tkanki tłuszczowej. Jakie dokładnie zastosowanie ma bcaa i kiedy warto po niego sięgać?

Dodatkowa porcja energii

Aminokwasy rozgałęzione pomagają rozbudować tkankę mięśniową. Trzy najważniejsze  składniki bcaa – leucyna, walina oraz izoleucyna – posiadają swoje unikalne cechy, dodatkowo są aminokwasami egzogennymi, czyli takimi które nie są samodzielnie syntezowane przez organizm człowieka. W przypadku wysiłku fizycznego, który jest doraźny, bcaa będzie świetnym wyborem. Może być suplementowany zarówno przy sportach wytrzymałościowych jak bieganie czy tenis, oraz tych bardziej sylwetkowych jak siłownia, fitness itp. Gdy brakuje już przysłowiowej „pary” aminokwasy bcaa mogą też stanowić dodatkową porcję energii. Organizm jest dość leniwy, gdy dochodzi do wyczerpania zasobów energetycznych podczas wysiłku. W pierwszej kolejności pobiera energię z białek mięśniowych, a nie z tkanki tłuszczowej. Podczas intensywnego wysiłku poziom aminokwasów zaczyna spadać, dostarczając je w suplementach np. w postaci kapsułek czy rozpuszczanego proszku w wodzie, otrzymujemy solidnego „kopa” z zewnątrz.

Porcja bcaa xtra, będzie zatem dobrym rozwiązaniem na dzień dobry, zaraz po przebudzeniu. Wypicie bcaa drink przed treningiem to zmniejszenie zagrożenia katabolicznego (rozpadu tkanki mięśniowej) i przygotowania mięśni do wysiłku.

Nie tylko dla zawodowców

Suplementacja nie kojarzy się większości pozytywnie, zwłaszcza ta, związana ze sportem. Jest to jednak stereotyp, który warto obalić. Poziom witaminy i minerałów, których potrzebuje organizm człowieka aktywnego, ćwiczącego, uprawiającego sport, jest dużo wyższy niż osoby o ograniczonej aktywności. Często z pożywienia nie ma możliwości dostarczyć wszystkich niezbędnych składników. I tu z pomocą przychodzą suplementy diety.

Dla kogo w szczególności polecamy suplementy BCAA?

Dla tych którzy szukają sposobu na zmaksymalizowanie skuteczności i intensywności realizowanych treningów. Powinni sięgnąć po niego również wszyscy chcący zwiększyć swoją siłę i wytrzymałość, a także pozytywnie wpłynąć na ogólną kondycję organizmu, energię. Walczący z nadmiarem tkanki tłuszczowej, chcących zachować lub rozbudować tkankę mięśniową. I na koniec dla tych, dla których ważne jest zminimalizowanie efektu katabolizmu powysiłkowego, ochrona mięśni i zapewnienie im odpowiedniej regeneracji po treningu.

BCAA pozwoli się bardziej skupić na treningu, ponieważ poprawia koncentrację i niwelują oznaki zmęczenia. Przyjmowany regularnie suplement sprawi, że tryptofan nie dostaje się do mózgu, dzięki temu nawet bardzo wymagający trening zrealizujemy, a objawy zmęczenia pojawiają się później niż nastąpiłoby to normalnie. Warto pamiętać, że jak z każdym suplementem nie możemy przesadzać z ilością przyjmowania. Zmęczenie jest częścią rytmu dnia, a poza przyjmowanymi środkami organizm potrzebuje przede wszystkim snu.

Aminokwasy BCAA wpływają też na ogólny stan psychiczny. Osoby regularnie uprawiające sport na pewno docenią ich właściwości, ponieważ odpowiednia ilość BCAA sprawia, że mamy większą ochotę na ćwiczenia i nie dopada nas zmęczenie psychiczne.

 

Artykuł partnera