Meble biurowe: co warto o nich wiedzieć przed dokonaniem zakupu?

Meble biurowe: co warto o nich wiedzieć przed dokonaniem zakupu?

Kiedy myślimy o otwieraniu własnej firmy, przede wszystkim zajmują nas takie kwestie, jak księgowość, plan biznesowy, umowy dla pracowników i tak dalej. Etapem którego nie sposób pominąć jest jednak również urządzanie własnego biura. Oczywiście, można pójść na przysłowiową łatwiznę i po prostu kupić meble biurowe w pierwszym z brzegu hipermarkecie. Trzeba jednak mieć świadomość, że istnieje istotna różnica pomiędzy tanimi "meblami do biura" a prawdziwymi meblami biurowymi.

Meble biurowe - które są niezbędne?

Pierwszym pytaniem, jakie należy sobie postawić podczas procesu urządzania biura jest oczywiście pytanie o to, jakie dokładnie meble biurowe są nam potrzebne? Oczywiście, odpowiedź każdorazowo będzie zależeć od takich czynników, jak wielkość firmy, jej charakterystyka, liczba pracowników, wielkość dostępne powierzchni i tak dalej. Wydaje się jednak, że pomimo relatywności powyższego pytania można wyznaczyć pewne minimum, tj. wskazać te rodzaje mebli biurowych, które na pewno będą nam potrzebne, niezależnie od konfiguracji konkretnych okoliczności. Wymienimy więc tutaj przede wszystkim biurka, krzesła biurowe a także regały służące do przechowywania dokumentów. Jak jednak wspominano, jest to minimum. W przypadku większych i bardziej zasobnych firm meble biurowe mogą być różnicowane ze względu na stylistykę. Często kupuje się również meble modułowe, komplety wypoczynkowe czy też stylowe barki, przywodzące na myśl biura z serialu "Mad Men". Warto pamiętać, że od aranżacji biura oraz doboru mebli w dużej mierze będzie zależeć samopoczucie naszych pracowników, a co za tym idzie również wydajność ich pracy.

Meble biurowe - fotel biurowy

Bez wątpienia jednym z najważniejszych wyborów jeżeli chodzi o meble do biura jest wybór fotela biurowe. Często wydaje się nam, że jest to sprzęt pozbawiony większego znaczenie: w końcu, krzesła biurowe nie wpływają w większym stopniu na stylistykę wnętrza a oprócz tego służą wyłącznie do siedzenia. Odpowiedź na pytanie, dlaczego krzesła biurowe są tak istotne, znajduje się jednak właśnie w końcowej fazie poprzedniego zdania. Otóż to właśnie siedząc w krześle biurowym spędzamy nawet 8 godzin w ciągu każdego dnia. Dobór nieodpowiedniego, niewygodnego i nieprzyjaznego dla kręgosłupa krzesła biurowego to więc prosta droga nie tylko do zmęczenia i gorszego samopoczucia, ale nawet do poważnych problemów z kręgosłupem. Jak wybrać dobre fotele biurowe? Przede wszystkim powinny cechować się one odpowiednią konstrukcją, zapewniającą wsparcie kręgosłupa. Fotele powinny posiadać również mechanizmy regulacji wysokości, odchylenia i tak dalej; Jest to konieczne, ponieważ wśród pracowników naszej firmy z całą pewnością będą znajdować się osoby o różnych gabarytach. Przy zakupie foteli biurowych warto zwracać również uwagę na długość gwarancji od producenta(powinna wynosić ona co najmniej dwa lata) a także rodzaj materiałów, z jakiego zostały wykonane zarówno sama konstrukcja, jak i obicie. Co do tego ostatniego, to najlepsze są obicia z dobrej jakości, grubych tkanin, cechujące się łatwością czyszczenia oraz odpornością na uszkodzenia mechaniczne.

fotel biurowy

Meble biurowe - gdzie kupić?

Nie jest trudno spostrzec, że wybór odpowiednich mebli do biura nie należy do najłatwiejszych zadań. Liczba dostępnych rozwiązań, jakie prezentują nam najróżniejszy sprzedawcy, może być doprawdy oszałamiająca. I nie chodzi tutaj tylko o ilość, ale również o jakość prezentowanej nam oferty. Warto jednak pamiętać, że to, co widzimy w internecie, czyli zdjęcia, bardzo często nie odpowiada rzeczywistości lub też odpowiada jej jedynie w niewielkim stopniu. Firmy sprzedające meble zatrudniają wykwalifikowanych grafików, którzy zajmują się pracą nad zdjęciami sprzedawanych produktów. W ten sposób, mebel którego zdjęcie zrobiło na nas ogromne wrażenie, gdy zobaczyliśmy je w ofercie danego sklepu, w rzeczywistości może daleko odbiegać od ideału. W jaki sposób można uniknąć tego rodzaju nieuczciwych sprzedawców? Po pierwsze, należy zwracać uwagę na podejrzanie niską cenę: jeśli efektowne biurko kosztuje nawet o kilkadziesiąt procent mniej, niż powinno, stanowi to znak ostrzegawczy. Najlepszą i najpewniejszą metodą na uniknięcie tego rodzaju problemów pozostaje jednak kupowanie mebli w stacjonarnych punktach sprzedaży.