Google Ad Words czy Google Ads?

Google Ad Words czy Google Ads?

​Google Ads oraz Google Ad Words – wciąż wielu klientów, a nawet specjalistów od performance marketingu używa tych dwóch pojęć zamiennie. Mimo iż od niemal czterech lat Google AdWords przeszło do lamusa, wciąż można trafić na artykuły i wypowiedzi, które używają starej nazwy. O co w tym wszystkim chodzi?

Google Ad Words czy Google Ads – która nazwa jest poprawna?

Tak naprawdę obydwie nazwy dotyczą tego samego. Bez względu na to, czy powiemy Google AdWords czy Google Ads – mamy na myśli system reklamowy stworzony przez Google. Jedyna różnica polega na tym, że od 24 lipca 2018 roku nazwa Google AdWords przestała oficjalnie obowiązywać, a system przeszedł rebranding, zmieniając przy okazji nazwę na Google Ads. Dziś to właśnie ta nazwa jest jedyną, jakiej powinniśmy używać, jednak mimo upływu lat wciąż można spotkać osoby przywiązane do starego nazewnictwa. Dotyczy to zwłaszcza klientów, którzy od wielu lat korzystają z reklam w systemie Google, jednak nie śledzą aktywnie wszelkich nowinek marketingowych.

Google Ads – na czym polegał rebranding Google AdWords?

System Google AdWords został uruchomiony w październiku 2000 roku. Pozwalał wówczas na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania Google, a także na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense. Gdy w 2018 roku przyszedł czas na długo wyczekiwany rebranding, zmianie uległa nie tylko nazwa systemu reklamowego. Wraz z metamorfozą Google AdWords na Google Ads, wprowadzonych zostało kilka istotnych zmian, które wykraczały poza zmianę nazwy, logotypu i adresu URL.

Głównym celem rebrandingu było ujednolicenie gamy produktów dla reklamodawców, aby jeszcze bardziej uprościć poruszanie się w ramach systemu reklamowego Google. Produkt ten stał się dzięki temu bardziej intuicyjny w obsłudze, ponieważ dostępne usługi uległy reorganizacji. Narzędzie DoubleClick oraz Analytics 360 zostały połączone i są dostępne pod nazwą Google Marketing Platform. Z kolei rozwiązania dostępne w DuobleClick for Publishers i DoubleClick Ad Exchange zostały udostępnione w ramach Google Ad Manager. Do tego pojawiła się również pewna nowość – Display & Video 360.

Wszystkie te zmiany oznaczały zmianę modelu pracy agencji interaktywnych. Konsolidacja narzędzi reklamowych i analitycznych w jednym miejscu znacznie nasiliła konieczność współpracy pomiędzy zespołami, które odpowiadały za działania reklamowe, kreatywne i analityczne. To zacieśnienie współpracy przekłada się na jeszcze lepsze wyniki kampanii i bardziej dopasowane reklamy.

Artykuł partnera

Kontakt do redakcji:

E-mail: support@lira.net.pl