Typy kampanii Google Ads
Reklama w Google Ads zawsze rozpoczyna się od utworzenia kampanii. Wybór jej typu powinien opierać się przede wszystkim na określonych celach reklamowych. Typy kampanii dzielone są ze względu na przynależność do konkretnych sieci Google - sieci wyszukiwania, sieci reklamową oraz sieci YouTube.
Sieć wyszukiwania
Reklamy w kampanii obejmującej jedynie sieć wyszukiwania wyświetlają się obok wyników wyszukiwania, a także w innych witrynach Google. Odbywa się to wówczas, gdy użytkownicy poszukują fraz kluczowych znajdujących w treści danej reklamy. Poszczególne materiały dopasowywane są do wyników wyszukiwania w oparciu o podane słowa i wyrażenia.
Kampanie Google Ads obejmujące wyłącznie sieć wyszukiwania, skoncentrowane są na nakłanianiu użytkowników do podejmowania wybranych działań - np. wykonania telefonu lub kliknięcia w banner. Reklamy te mogą być wyświetlane u osób szczególnie aktywnych oraz poszukujących konkretnych usług i produktów.
Sieć reklamowa
Nieco inaczej wygląda to w przypadku kampanii w sieci reklamowej Google. Ułatwia ona reklamodawcom znalezienie potencjalnych klientów, w odpowiednim czasie oraz miejscu. Może się to odbywać np. przez grupy odbiorców, dzięki którym reklamy kierować można do konkretnych osób.
Liczba konwersji zwiększana jest poprzez automatyczne kierowanie inteligentną kampanią Google Ads, która z czasem zaczyna coraz lepiej rozpoznawać odpowiednie dla danej strony grupy odbiorców. Istnieje także kampania uwzględniająca sieć wyszukiwania z rozszerzeniem na sieć reklamową, łącząca oba rozwiązania.
Kampanie Google Ads i reklamy produktowe
Sprzedawcom detalicznym dedykowane są przede wszystkim kampanie produktowe. Mogą oni w ten sposób promować swoją lokalną lub internetową ofertę, zwiększać ruch oraz pozyskiwać wartościowych klientów. Po przesłaniu danych o produktach do Google Merchant Center, rozpoczęta kampania wykorzystywana jest do utworzenia reklam w sieci oraz w Google.
Miejsca docelowe nazywane są reklamami produktowymi. Zawierają one nie tylko tekst, ale również nazwę sklepu, tytuł oraz cenę. W ten sposób użytkownicy otrzymują więcej informacji dotyczących produktu przed kliknięciem reklamy, a sprzedawca może zdobyć lepiej dobranych klientów.
Kampanie wideo i kampanie promujące aplikację
Za pośrednictwem kampanii wideo, użytkownik może prezentować reklamy w formie filmów - zarówno niezależnie, jak i w ramach sieci Google lub transmisji strumieniowej YouTube. Pośród dostępnych formatów wideo znaleźć można reklamy TrueView Discovery (wyłącznie na YouTube), TrueView In-Stream oraz reklamy w formie przerywników.
Google posiada atrakcyjną ofertę także dla reklamodawców aplikacji. Uniwersalne kampanie promujące pozwalają na promowanie aplikacji w ramach różnych usług - m.in. wyszukiwarce, sieci reklamowej, YouTube czy Google Play. Rozwiązanie to nie wymaga projektowania reklamy - do jej utworzenia wykorzystywane są zasoby dostępne na stronach z informacjami o aplikacji w danym sklepie. Reklamy przygotowane są w różnych formatach oraz przystosowane do wielu typów sieci.
Artykuł sponsorowany