Jak schudnąć na wakacjach? Przygotuj się na siłowni!

Jak schudnąć na wakacjach? Przygotuj się na siłowni!

Na pewno nie możesz doczekać się upragnionych wakacji. Ćwiczysz codziennie w domu i odwiedzasz różne sklepy w poszukiwaniu idealnego kostiumu, który podkreśli twoją nową sylwetkę. Wyobrażasz sobie stół zastawiony lokalnymi przysmakami, które tak bardzo chcesz spróbować. Ten czas ma być tylko dla ciebie i rodziny. Zero wyrzeczeń. Zero treningów. Totalny relaks. Jednak gdzieś w myślach jesteś przerażony, że możesz stracić formę, nad którą tyle pracowałeś. Oto kilka porad, dzięki którym utrzymasz linię na wakacjach.

Na czym polega odchudzanie

Wiele osób pyta jak schudnąć. To bardzo proste. Trzeba być aktywnym i jeść mniej kalorii, niż potrzebuje nasz organizm. Nie myśl, że samo wejście do basenu sprawi, że zaczniesz palić niechciany tłuszczyk lub spacer brzegiem morza, o zachodzie słońca gwarantuje magiczny spadek wagi. Oprócz treningu bardzo ważna jest spontaniczna aktywność fizyczna i zbilansowana dieta. Wakacje to czas odpoczynku, jednak staraj się także dużo zwiedzać, pływać w basenie, pograć np. w siatkówkę plażową i nakładać na talerz wszystko, na co masz ochotę, ale w mniejszych porcjach.

Nie rezygnuj z treningu

Siłownia podpowie ci jak schudnąć. Przykładowo na zajęciach grupowych w http://cityfit.pl/ poznasz wiele ćwiczeń, które możesz wykonywać na wakacjach. Dzięki regularnemu uczęszczaniu do klubu fitness zapamiętasz układy treningowe i będziesz mógł je odtworzyć na plaży, nad basenem czy w hotelowym pokoju. Pomoże ci to utrzymać wysoki poziom aktywności fizycznej i pozwoli poczuć się lżej po posiłkach. Nie wstydź się trenować na oczach innych. Pamiętaj, że dbasz o utrzymanie swoich efektów, a przede wszystkim zdrowia. Wakacje to przecież nie jest synonim lenistwa!

Zwiedzaj aktywnie

Staraj się zwiedzać zabytki czy inne polecane miejsca rowerem bądź pieszo. Siłownia przed wakacjami pomoże ci poprawić kondycję i wzmocni mięśnie całego ciała. Na każdej sali treningowej znajdziesz rowerki stacjonarne, bieżnie, a lepsze kluby mają także maszynę, która wysuwa stopnie i imituje wchodzenie po schodach. Trening sprawi, że będziesz męczyć się wolniej, plecak nie będzie taki ciężki i spokojnie dotrzesz do wyznaczonych na mapie celów. Jeśli to możliwe, unikaj wynajmu auta i całego dnia spędzonego w podróży. Siedzenie nie jest dobre podczas odchudzania, tym bardziej, jeżeli wybrałeś wakacje nad morzem - wtedy prawdopodobnie w takiej pozycji spędziłbyś większość czasu.

Nie jedz oczami

Bufet szwedzki, pięknie podane potrawy czy witryny lokalnych sklepów spożywczych wypełnione tradycyjnymi produktami, na pewno kuszą cię, byś spróbował wszystkiego, co widzisz i to w sporych ilościach. Nie ulegaj pokusie, bo bardzo łatwo możesz przekroczyć swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne, wyjść z deficytu i zaprzepaścić spory czas odchudzania. Podczas wyjazdu codziennie będziesz miał okazję do zapełnienia talerza po brzegi (niekoniecznie zdrowymi przekąskami), dlatego kontroluj, co się na nim znajduje i w jakiej ilości. Kiedy widzimy tak wiele pyszności, to mamy tendencję do nakładania ich więcej, niż jesteśmy w stanie zjeść. Trzymaj się zasady, by porcja była wielkości pięści.

Pamiętaj o warzywach

Niech na talerzu przeważają zawsze warzywa. To świetne źródło witamin i błonnika, które zapewni ci uczucie sytości na długi czas i pozwoli mniej zjeść. Jeśli masz na tyle silną wolę, by odmówić sobie ciasta czy innych deserów, sięgnij po np. słodką marchewkę, która zaspokoi chęć na coś słodkiego. Warzywa mają bardzo mało kalorii, dlatego zazwyczaj nie wlicza się ich w bilans kaloryczny. Możesz je jeść bez wyrzutów sumienia. Dodatkowym plusem jest to, iż w sezonie letnim jarzyny są przede wszystkim świeże, dlatego nałożenie większej porcji do potrawy na pewno wzbogaci jej smak.

Na wakacjach jak najbardziej da się utrzymać formę, a nawet schudnąć. Wystarczy nie wmawiać sobie, że przez tydzień czy dwa należy leżeć i jeść bez opamiętania. Codziennie postaraj się poćwiczyć, pospacerować czy popływać w basenie i nie ulegać pokusom, podczas jedzenia oraz picia. Przygotuj kondycję na siłowni, spakuj torbę i nie bój się wyjechać na upragniony wypoczynek, mając w głowie powyższe rady. Wtedy pytanie jak schudnąć na wakacjach będzie miało bardzo prostą odpowiedź.

 

Materiał zewnętrzny