Jak wygląda mycie auta „na dwa wiadra”?

Jak wygląda mycie auta „na dwa wiadra”?

​Mycie pojazdu metodą na dwa wiadra zarówno przez kierowców jak i wielu specjalistów, uznawana jest nie tylko za jedną z najskuteczniejszych, ale i najbezpieczniejszych sposobów pielęgnacji. Ten sposób usuwania zanieczyszczeń skutecznie usuwa zabrudzenia, jednocześnie chroniąc lakier przed zniszczeniem. Co ważne, w dużym stopniu pozwala zaoszczędzić także czas, dlatego warto dowiedzieć się jak przebiega mycie pojazdu z wykorzystaniem metody "na dwa wiadra.

Metoda na dwa wiadra - dlaczego warto ją stosować?

Nie każdy kierowca lubi zajmować się pielęgnacją i czyszczeniem swojego auta. To, co dla jednych jest hobby i przyjemnym sposobem na spędzenie czasu, dla innych jest przykrym do spełnienia obowiązkiem. Niezależnie jednak od nastawienia do kwestii związanych z pielęgnacją, całą procedurę należy przeprowadzić w możliwie jak najbardziej delikatny sposób, aby nie doprowadzić do uszkodzenia powierzchni lakieru (wbrew błędnej opinii wygłaszanej przez wiele osób, wcale nie jest ona tak twarda, jak im się wydaje). Myjnie automatyczne (szczotkowe), stosowanie czy stosowanie płynu do naczyń i zwyczajnej gąbki to tylko niektóre błędy pielęgnacyjne, często niestety powtarzane przez kierowców, prowadzące do nieestetycznego zrysowania powierzchni lakieru.

Metoda na dwa wiadra ze względu na swoją skuteczność i bezpieczeństwo stosowania, bardzo często jest główną metodą pielęgnacji w studiach auto detailingowych. W tym przypadku użycie dwóch wiader nie jest bezzasadne - w tej metodzie ważne jest bowiem dokładne wypłukiwanie rękawicy mikrofibrowej, co pozwala na pozbycie się drobin brudu, które w dalszym etapie mogłyby doprowadzić do zarysowania powierzchni lakieru. Zastosowanie drugiego wiadra pozwala na dokładniejsze czyszczenie rękawicy, co nie tylko pozytywnie wpływa na ochronę lakieru, ale również chroni auto przed powstaniem nieestetycznych zacieków z brudnej wody.

Jak przygotować się do mycia pojazdu z dwoma wiadrami?

W tej metodzie najważniejszymi elementami do przygotowania są oczywiście dwa wiadra, najlepiej wyposażone w separatory brudu (choć i inne powinny sprawdzić się dość dobrze, pod warunkiem, że ich pojemność wynosi 8-10 litrów), w formie specjalnej plastikowej kratki przylegającej do dna, w którą będą wpadały cząsteczki brudu. Dodatkowo separatory doskonale sprawdzą się w oczyszczaniu wykorzystanej do mycia pojazdu rękawicy. Sprawdź ofertę separatorów do wiader na https://sklep.motogo.pl/wiadra-separatory-do-wiader-c146.

Kolejnym bardzo ważnym elementem, w jaki  należy się wyposażyć jest dobrej jakości rękawica mikrofibrowa. Dlaczego nie gąbka? Otóż rękawica ma znacznie delikatniejsze włosie, przez co jej stosowanie jest znacznie bezpieczniejsze dla karoserii. Dodatkowo znacznie lepiej zbiera różnego rodzaju zanieczyszczenia, przez co ich drobiny nie klinują się pomiędzy powierzchnią a materiałem czyszczącym. Alternatywą dla takiej rękawicy może być pad mikrofibrowy bądź specjalna samochodowa gąbka, wykonana z bardzo miękkiej i chłonnej pianki (idealnie modele to m.in. Optimum Big Red Sponge oraz Soft99 Smooth Egg Creamy Soft Sponge.).

Dodatkowo przed rozpoczęciem pielęgnacji pojazdu należy przygotować sobie również:

  • dobrej jakości szampon samochodowy,
  • myjkę ciśnieniową (opcjonalnie wąż ogrodowy),
  • ręcznik do osuszania (najlesistszym rozwiązaniem będzie ten wykonany z mikrofibry).

Jak krok po kroku zastosować metodę z użyciem dwóch wiader?

Wykorzystanie metody czyszczenia pojazdu z użyciem dwóch wiader jest naprawdę bardzo proste. W pierwszej kolejności należy na karoserią nałożyć aktywną pianę, co pozwoli na usunięcie najgrubszych zanieczyszczeń. Należy pamiętać tu także o felgach, które powinny zostać spryskane specjalnym płynem, a ich zakamarki wyczyszczone, najlepiej przy pomocy szczotki lub specjalnego pędzla detailingowego. Przy szczotkowaniu warto uwzględnić również opony.

W jednym z wiader należy umieścić roztwór z szamponem, w drugim czystą wodę bez dodatków detergentów. Każde mycie należy rozpoczynać od dachu i innych poziomych powierzchni (jak maska czy bagażnik).

Aby ta metoda była skuteczna, należy pamiętać o częstym wypłukiwaniu rękawicy i nabieraniu częstego roztworu szamponu.
W końcowym etapie należy umyć najbrudniejsze elementy, czyli dolną część zderzaków, progi i koła. W tym przypadku najlepiej skorzystać z innej niż dotychczas rękawicy, której zniszczenie nie będzie problemem.

Po umyciu wszystkich elementów należy samochód dokładnie spłukać czystą wodą.W przypadku odkładania się wody na lakierze taflami, warto skorzystać w wosku na mokro bądź innego sprawdzonego preparatu ułatwiającego osuszanie.

Kontakt do redakcji:

E-mail: support@lira.net.pl

Warto zobaczyć